Forum

Nieuwste vragen

vogels voeren

Het is altijd leuk als verschillende vogels het aangeboden voer komen opeten. Omdat de muizen en zelfs een rat het voer eerder vonden, zocht ik voor mee-eters minder toegankelijke voederplaatsen om het vogelvoer op aan te bieden. Ik vond een prachtige 'design’-rvs voeder standaard en kocht er 2; h...

Welke vogel?

Wij kwamen deze vogel tegen op Porto Santo (Madeira). Zo te zien was het niet gewond.Hij zat in zijn eentje uit te rusten.... Welke vogel is het?

welke rups ?

Op 23 mei 2019 nam ik deze foto van een rups die ik niet op naam kan brengen.Ik heb dit uit te zoeken met het rupsen zoek systeem van de vlinderstichting, maar kan hem daar ook niet vinden.Nrd. Limburg in een gemengd bos langs een bospad.Groet, Piet

uploaden

Waarom denkt vroege vogels dat de website weer goed werkt.Gisteren kreeg ik er weer geen enkele foto op en vandaag 4 pogingen, waar van er slechts 1 is gelukt, dat was de eerste. Daarna weer steeds foutmeldingen

Wel of geen ruigpootbuizerd?

Deze buizerd trok een insect uit de hooiberg en at hem smakelijk op. Gezien de erg bevederde poten vermoed ik dat het een ruigpoot buizerd is. Klopt dit?Foto is genomen in Rosmalen op 2 november.Ik zet als reactie nog een foto.

Krekel

Ik denk een krekel maar weet het niet zeker, kunnen jullie mij helpen het maakt een brommen geluid 13 mm groot en lijkt gewond te zijn.
Geert.