voor mij moeilijk te determineren
gezien in de tuin van kasteel Hoekelum, 15 oktober in de wond van een beukenboomstam
gezien in de tuin van kasteel Hoekelum, 15 oktober in de wond van een beukenboomstam
Het lukt al een aantal dagen niet op foto's te plaatsen.
Goedemorgen, sinds de nieuwe website kan ik geen foto's meer uploaden. Is dit een bekend probleem?
Een vd kinderen kwam ermee op de bso, had ze in het bos gevonden ze had geen idee waar, bij dr Tante ...
10 mm zat op een paarde bloem mooie kleurringen zuidlaardermeer gebied hoe heet deze vlieg en is het vrouwelijk of man omdat ik nog een foto heb gemaakt bijna gelijk als deze.
Op 17 oktober (09:12 uur) trof ik in het natuurgebied Kelsdonk (Etten-Leur) onder een eik een onbekend zacht weefsel aan (zie foto) van ongeveer een meter lengte. Erop en eronder kropen enkele pissebedden. Misschien een soort zwam, afkomstig van de eikentak erboven?
Deze larven vonden we vanmorgen in onze tuin in Westerwolde. Zo te zien zijn ze uit de voegen tussen de straatstenen gekropen. Vlak naast een perkje met koninginnekruid.Ze zijn ongeveer 15mm. lang.
Weer in Plantloon in Waalwijk..
Een pracht exemplaar uit één stuk.
Wie helpt mij?
Ik wil graag weten welke zwam dit is. Er stond een groep in een wegberm. Enkele hadden een hoed van 15 tot 20 cm. De hoogte schat ik op 12 tot 15 cm. Kleur van de hoed vuilgrijs, lamellen zijn bruin.