Welk insect?
Op de onderkant van een blad zag ik deze "kevers" en ben benieuwd welke dit zijn!
Op de onderkant van een blad zag ik deze "kevers" en ben benieuwd welke dit zijn!
Deze vlinder zat vanavond in onze tuin. Hij is ca. 5 cm groot
Tuin hoogezand uh
Natuurlijk, 2 baardmannen. Foto genomen in de Weerribben.Maar wat is het, mannetje / jonkie / vrouwtje ?Ik kom er met 2 vogelboeken niet uit .....
Er hebben bij mij in de buurt een stel ransuilen een eksternest gekraakt en we genieten inmiddels van zeker twee jongen. Toen een van de ouders een paar dagen geleden boven in een boom in de avondzon zat was echter duidelijk te zien dat de vogel verschillende pupillen had qua grootte. Op andere foto...
Vanmorgen, ongeveer 8:15 uur, deze Gestippelde Houtvlinder gevonden op mijn tuinpad, onder de seringenboom. (De naam kreeg ik via Waarneming.nl)Voor de foto had ik de vlinder op een seringenblad en vervolgens op mijn tuintafel gelegd. Ik zag, tijdens het fotograferen, dat er steeds iets naar buiten ...
Vorige maand kwamen in het Zwanenwater bij Callantsoog het plantje tegen dat ik heb bijgevoegd. Wie weet de naam
2 weken geleden zag ik in een sloot, schuin onder een kleine brug tussen 2 grote waterpartijen een grote school rechtop staande vissen, zij leken water te spuwen; het geluid klonk als een korte regenbui. Kon ze zien doordat de zon er op stond.Wie weet wat voor soort vissen dit waren en waarom ze dat...
Welke insecten zijn dit