Forum

Nieuwste vragen

Bij of hommel in de grond?

Beste,Gistermorgen was ik in de tuin aan het werk toen ik opeens een hele groep bijen/hommels? om me heen zag.Ik was bang dat het wespen waren en ging snel naar binnen.Toen ik daarna terug kwam zag ik dat ze totaal geen interesse in mij hadden en zag dat ik deels een honingraat uit de grond had getr...

Vlieg met gouden kop.

Hallo Janette,Deze vlieg heb ik nog nooit gezien? Kom hem ook niet tegen op Google.Heb ik nu een zeldzame vlieg ontdekt in Friesland Nederland.Groet, André

Bizarre waarneming.

Kwam in de achtertuin op een blad dit bizarre tafereel tegen.De bovenliggende "partij" is ongeveer 1 cm.groot , de onderliggende "partij" lijkt de poten naar boven uitgestrekt te hebben.De kleurstelling van het geheel is correct .Hebben jullie een idee waar ik naar heb zitten kijken ?Met dank en vri...

sluipwesp ?

Vanmiddag aangetroffen op rododendron in waterrijk gebied bij Nieuwkoopse Plassen. Er staat berk, els, populier. Het insect zat volgens mij vastgeplakt aan een zeer jong, kleverig blad van een rododendron. Door de lichaamsbouw en -houding denk ik aan een sluipwesp.Als dat juist is, dan zal het denk ...