Rups
Welke rups is dit, zat op de gele toorts
Welke rups is dit, zat op de gele toorts
Al geruime tijd kom ik vreemde ringetjes tegen op de schilden van Lieveheersbeestjes, zoals bij dit Zevenstippelig lieveheersbeestje Coccinella septempunctata. Ze lijken wel op siliconendruppels bij verf. Kent iemand dit verschijnsel of waardoor dit wordt veroorzaakt?
voor in de tuin staat een afgezaagde berkenstam en daarin heb ik 2 jaar geleden een vetplantje gezet. Nu zag ik vanochtend allemaal kleine paddenstoeltjes, die de vetplant bijna verdrongen. Wat zijn dit voor zwammetjes? Horen ze specifiek bij de berk, of zat het al in de aarde waarin het vetplantje ...
Waarom komt mijn foto er niet op?
Hoe heet deze plant, is het misschien een soort sneeuwklokje?
Hoe heet deze plant, is het misschien een soort sneeuwklokje?
Geen idee wat dit is! Dacht aan een schimmel maar het zouden ook eitjes kunnen zijn.ik vond dit in een klein holletje van een lavasteentje (holletje 3-4 mm). Misschien weet het forum raad... !?vriendelijke groet, Henny Pen-de Jong
Deze vogel vloog vandaag in centrum den Haag tegen het raam van ons gebouw en was op slag dood. Het lijkt een grutto, maar hij heeft zo'n korte snavel. Is het misschien iets anders? En wat zou deze vogel in centrum den Haag doen?
Vanmiddag gefotografeerd in Zuidwolde, bij de Takkenhoogte, logeer daar in een natuurhuisje en heb aan de haag wat vetbolletjes opgehangen.Ik twijfel een beetje omdat hij weinig geel is en erg dikke snavel heeft!bedankt voor jullie meedenken,Jeanet Koets