Forum

Nieuwste vragen

Eksters

Wij hebben een probleem in onze tuin en de tuinen in onze omgeving door een groep eksters. Wij wonen aan een kruispunt van een rivier en een kanaal en hadden altijd veel soorten vogels in onze tuinen die er ook veel nestelden. Het gaat om mezen, vinken, winterkoninkjes, lijsters, merels etc. en zelf...

Welke larve ?

Graag zou ik weten van welk beestje dit een larve isIk vond het onder een steen in mijn tuin op 8 februari 2019.Het beestje is niet veel groter dan 1 cm.met vriendelijke groet, Henny Pen-de Jong

Rode bosmieren

Vandaag liepen wij in de duinen van Bergen/Schoorl. We kwamen iets tegen wat leek op het begin van een mierenhoop. Er waren heel veel mieren, honderden, bezig met iets rondom de mierenhoop. Er was veel geritsel van de mieren in het oude blad en in de takjes. Wij vroegen ons af of de mieren in de win...

Speenkruid?

Ik heb een vermoeden dat dit (Gewoon of Vreemd) Speenkruid is. Ik heb helaas geen foto van de bladeren. Klopt mijn vermoeden?...

Welke vogel is dit?

Ggisteren aan de Oosterschelde deze vogel gespot. Ik kom er niet uit. Een tureluur heeft een langere snavel en staat hoger op de poten. Wie weet het?Bedankt alvast voor de reactie,Sarah

kaartmot?

Goedemorgen, Bij het maken van rillen zag ik deze mot. Ben niet zeker maar dacht aan kaartmot. Kan iemand dit bevestigen alvast dank! Groet Hans