Vlinder
Is bijgevoegde foto een keizersmantel of een grote parelmoervlinder?
Is bijgevoegde foto een keizersmantel of een grote parelmoervlinder?
Kan iemand mij helpen met de determinatie van deze juffer? Kenmerkend is zijn blauwe ogen, metaalgroene bovenrug en achterlijf met op de staart blauwaccenten.Ik kom niet veel verder dan een dwergjuffer, maar die zijn erg zeldzaam dus ik twijfel. Hij was niet heel groot.Foto is in de weerribben gemaa...
Kan het de Tiendoornige Stekelbaars zijn?
Ik was 5-7 in Zeeland bij plan Tureluur en daar zag ik deze pieper in actie. Hij/zij dook als ‘t ware naar de steil lager liggende oeverrand. Thuis heb ik piepers bekeken, maar waterpieper noch oeverpieper komen in de zomer in Nederland voor. In de wijde omtrek was geen boom en graspiepers zitten ...
Weet iemand misschien welke oranje spin in mijn tuin verblijft?(Almere, 7 juli 2018, oranje spin, in pinus boompje)
Vanmiddag aangetroffen op braamblad langs snipperpad waar ook veel brandnetel staat (en populier o.a.) Opvallend vind ik, dat het insect hoog op de poten staat, een gedrongen achterlijf heeft en een zwarte vlek aan de vleugelrand; ik heb op waarneming.nl gekeken bij de snipvliegen, maar daar kwam ik...
in het bos bij het Oudemolensediep in Drenthe
Welke vogel is dit? Zat lekker te eyen van onze bosaarbeien en varenzaden.
Zat vandaag op vlinderstruik in tuin in Papendrecht