Forum

Nieuwste vragen

Wie ben ik ?

Gaarne hulp bij de determinatie van deze vlinder/ mot.Een wat groot uitgevallen mot die gistermiddag op de leuning van de tuinstoel belandde.Naspeuring op het WWW bracht nog gen oplossing.Bij voorbaat dank.

Libelle soort

GGoedenavond, met welke libelle hebben we hier te maken? Kwam haar tegen in het natuurgebied de Weerribben. Een slootje in de buurt en vrij dichte beplanting. GGroeten, Willem de Boer

witte en rose bermbloemen

13 juni tijdens mijn Elfstedenwandeltocht tussen Aldemirdum en Laaxum in de berm zag ik leuke witte en bermbloemen.Eerst dacht ik aan zeepkruid , maar dat klopte thuis niet. Voor mijn fotoverslag is het wel leuk als ik de naam weet. Nog bedankt voor de lineria . Hij staat genoteerd. Lida...

blauwe cicade

Vanmiddag bij bezoekerscentrum Dwingelderveld blauwe cicaden gezien (enkele mm groot, duidelijk kleiner dan de groene rietcicade!) op drijvend fonteinkruid.Binnen hing een foto met cicaden op drijvend fonteinkruid met als naam "blauw fontijnkruidcicade". Ik heb her en der gezocht naar "blauwe fontei...

Is dit een Rolklaverkortkopje ?

Ik ben door mijn foto's aan het bladeren. Deze heb ik genomen op 31 mei 2018 in de gemeente Nuth ( Zuid limburg ) in een struikgewas waar ook erg veel brandnetels staan. Maar wantsen gooi ik al snel door elkaar heen en vraag me af of dit een toch redelijk zeldzaam rolklaverkortkopje is ?

Jonge watersnuffel?

Hoi, Ik zag in het gras boven een beek in Noord-Twente vele uitsluitend wit met lichtrood gekleurde waterjuffers. Verderop ook veel Weidebeekjuffers. Welke soorten komen na uitkleuren in aanmerking? Geen foto beschikbaar.