WELKE PLANT IS DIT ?
Betere foto van deze plant in De Slufter
Betere foto van deze plant in De Slufter
We zagen deze bloempjes op 20 april dit jaar in De Slufter om 9.45 uur. We kunnen dit zoutminnende plantje niet vinden.
Zou dit een wollige kortvleugelmot kunnen zijn? Maar kan het blauw in de vleugels niet rijmen....
Deze snuitkever waargenomen op 22 mei in onze tuin in Dordrecht.Ik zie geen ribbels, lengtestrepen of andere duidelijke herkenning. Is het mogelijk een jong exemplaar van een Distelgalsnuitkever?...
Vandaag plukte een bonte specht een kleine nog niet volwassen koolmees uit onze nestkast. Was toevallig buiten waardoor de specht schrok en het kleintje liet vallen. Terug gezet in de nestkast. Eten spechten jonge vogels? Heeft het kleintje koolmeesje nog overlevingskansen als ik heb aangeraakt?Hoor...
Goede morgen.Deze bijna vrijstaande laurier van ongeveer 2.50cm hoog heeft het zwaar. Ik weet niet zeker of dit de portugese laurier is? Het is zeker niet de standaard want deze heeft wat kleiner en smaller blad. Toevalligerwijs heeft mijn zuster die in een ander deel van Nederland woont hetzelfde m...
Een koolmezen paartje is al geruime tijd bezig om in ons nestkastje hun jongen te voeren. Het nestkastje hangt aan de schutting met een haak. Toen ik vanmorgen beneden kwam lag het nestkastje op de grond, een paar meter van de plek waar hij heeft gehangen. De complete inhoud van het nestkastje lag ...
Dit insect zag mijn broer, deze week, vlakbij Bergen op Zoom. De foto is met een smartphone gemaakt, dus vandaar niet heel duidelijk. Misschien dat iemand toch het insect kan herkennen? Ik hoor het graag. Groeten Steven.
Vandaag gevonden in duingebied op brandnetel; heb bij komkommerspinnen op waarneming.nl gezocht, maar of de poten hadden een andere kleur, of het achterlijf zag er anders uit. Ik kom er dus niet uit.