Rups/ Larve
Tevens naast de Endomychus coccineus (Viervlekschimmelvreter) larve zag ik dit insect wegkruipen, zelfde boom, kon nog vlug deze opname(s) maken. Maar wat is het. Gr. Jan
Tevens naast de Endomychus coccineus (Viervlekschimmelvreter) larve zag ik dit insect wegkruipen, zelfde boom, kon nog vlug deze opname(s) maken. Maar wat is het. Gr. Jan
Goedemorgen,Ik heb in de tuin een plankje tegen het raamhout geschroefd.Daar stond vroeger een vogelhuisje op.De laatste paar weken zit er een groot deel van de dag een heggemus op, die steeds tegen raam opvliegt en dan met de snavel tikt, alsof hij naar binnen wil.Natuurlijk vind ik dat leuk, maar ...
In een bosje aan de Maas bij Grave op een half vergane boom zat dit insect, nooit gezien, geen idee in welke familie ik die moet zoeken. Gisteren genomen. Gr. Jan
Kent iemand deze boom, rechts van de dame?Mvg
Zou deze bloeiwijze kloppen met de blauwe californische cipres, uit de eerdere 2 vragen?
Dit is de boom van de vruchtjes die ik al eerder heb opgestuurd.Na verder zoeken denk ik dat het inderdaad een van de soorten chamae is.De vruchtjes lijken op de kegeltjes van de blauwe californische cipres (ze zijn 1cm klein).De gebogen takken heeft deze cipres echter niet....
Rond het middaguur tijdens wandeling "op" de heide gezien dit spinnetje wat is zijn/haar naam? Zie hem wel vaker het hele jaar door op verschillende plekken maar nog niet eerder zo in zijn/haar "nestje"
Gezien met meerder in drassig vogel broed gebied langs het marker meer zoekend naar voedsel
Wat voor soort eend is dit? Het is toch wel een vrij herkenbaar beestje met die stompe snavel en gele oogjes, maar ik kon het via Google niet gevonden krijgen.Gezien in de dierentuin van Heidelberg.