Forum

Nieuwste vragen

Massale sterfte buine kikkers

Tot mijn grote verdriet trof ik vanmiddag (15 maart 2018) 26 dode volwassen bruine kikkers aan in mijn vijver. De meeste zijn vrouwtjes.Wat kan de oorzaak zijn?Ik vermoed zelf de trek bij redelijk zacht weer naar de vijver en daarna die dagen met het gemene koude weer (Siberische Beer) die de vijver...

welk vogeltje is dit?

ik zag in de schemering vanavond meerdere vogeltjes boven t water en in het riet in Schellerpark aan de stadsrand te Zwolle(zuid). De foto is matig en niet scherp maar wellicht kan iemand helpen? Ik kom er niet uit met de vogelgids.

zomaar Willekeurig

Beste allemaal,Wat me opvalt bij bv bij foto rubriek en dan de mooiste, dat er door iemand van vroeg vogels zomaar wat wordt uitgezocht voor de mooiste foto.Ik heb een paar foto's van mij geüpload die hier in mijn omgeving de krant en verschillende sites hebben gehaald en prijzen.Maar bij de foto'...

Welk vogel was dit?

Gedood door een eksterpaar in Amsterdam-West, 12 maart 2018, in een gebied onder 2 eksternesten, waar ze bijzonder hard "patrouilleren". Met een opvallend lange en dunne snavel, prachtige verenkleed. Zo te zien door het hart gestoken. Staartveren minder bruin, iets meer "oogpatroon" e...

Welk insect is dit?

Hallo!

Gisteren, 10 maart, vonden we in Arnemuiden dit beestje op de muur. Hij zit daar al zeker een halve dag op dezelfde plek.
Hij is ongeveer 5 cm lang, lijkt op een bij, maar is daar wel heel groot en donkergekleurd voor.
Hij heeft een dikke kop en oranje tinten op z...

cocon

vandaag gezien bij een boom het cocon hing aan een lange draad van het zelfde materiaal als wat er om het cocon zit