Forum

Nieuwste vragen

Gordijnzwam ?

Ik zie geen gordijn en toch denk ik maar steeds aan die gordijnzwam, maar welke ?c.a. 5 cm in gemengd bos op mos, de witte vlekjes op de spiegel is ingedroogde melk van een melkzwam, doch niet van deze vlgs mij. Die duidelijke umbo speelt me ook parten.Of zit ik er helemaal naast ?Graag hulp.GroetPi...

Insect in Nijland

Insect op bijgevoegde foto kwamen we vorige onlangs tegen in onze tuin. Onze gidsen brachten geen uitkomst; weten jullie wat voor insect het is ?Alvast dank en groeten, Hans de Jong

Dode eekhoorn

Na het weghalen van een caravan vond de eigenaar een (ge) dode eekhoorn.De kop ontbrak en in het lijfje zaten wonden.Kan dit het werk van een vos , kat of roofvogel zijn ?Er loopt vanalles rond op het terrein en de vos is meerdere malen gesignaleerdmaar ook een zwerfkat .De kat ving voornamelijk mu...

Welke vogel?

Is dit een (gras)pieper?Foto genomen in de Banken achter de duinen, 's-Gravenzande. Er was een groepje van 6 vogels.Bij voorbaat dank!

Onbekende plant 2

Ik heb al gevraagd wat voor een plant op de foto staat maar het bestandje vloek te groot om te sturen, bij deze nogmaals een poging. Grootte is ongeveer 1meter in de rondte. Geen bloemen tot nig toe. Plantje als heel klein gekocht maar w wisten de naam niet.

Onbekende plant

Wat voor een plant staat er op de foto. We hebben hem als heel klein plantje gekocht zonder dat we wisten wat het was. Hij is nu minimaal 1 meter in het rond. Hij draagt geen bloemen.

Meeuw valt duif aan

Op 8oktober zag ik in het Entrepotdok in Amsterdam een meeuw die in duif die in het water lag aanviel. De duif spartelde enorm, maar de rug lag al helemaal open. Komt dit meer voor? Zou de duif toevallig in het water terecht zijn gekomen of door een aanval van de meeuw? Die zitten er vaak.