Mooie Larve
Welke larve is dit?Vanmorgen deze prachtige larve gezien in het Buurserzand.vr. groet Marijke
Welke larve is dit?Vanmorgen deze prachtige larve gezien in het Buurserzand.vr. groet Marijke
Ik wil graag mijn gebruikersnaam wijzigen, hoe doe ik dat?
Ik heb deze vogel in Zuid Noorwegen gefotografeerd op 11-8-'17 in een struik bij een parkeerplaats. Kan dit een juveniele bonte vliegenvanger zijn?Met vriendelijke groet, Henk.
Is dit de peervormige stuifzwam of wellicht de zwartwordende stuifzwam?Plaats: Gemengd bos in de Eiffel. Ongeveer 8 a 10 cm hoog. Bij aanraking bruin/geel sporen uit de opening.
Hallo, Bij mij in de buurt staan een aantal van deze planten bij een zandbak.Volgens een reactie bij een foto op de site gaat het om de Japanse- of de Afghaanse duizendknoop.Ik denk dan de Japanse, de Aghaanse is zeldzaam in Nederland.Er zijn nog een paar soorten, (Boheemse- en Sachalinse) maar ik k...
Door een steek van dit wespje (5 mm groot) kreeg ik een allergische reactie en belandde in het ziekenhuis.Nergens op internet vind ik echter de naam van het insect.Wie kan mij daaraan helpen?
Zo duidelijk en toch niet kunnen vinden in Der grosse Kosmos Pilzfurher en De grote paddenstoelen gids.plaats: dennenbos in de Eiffel Duitsland. Hoed lila van kleur en en cm of 10 in doosnee. Prachtige witte manchet op beige gestippelde steel.
Vorige week was ik op het eiland Sao Miguel op de Azoren. Tijdens een van de wandeltochten, aan de kust bij Capelas, zag ik een vreemd verschijnsel. Gewoon open en bloot langs een pad vond ik naar ruwe schatting zo'n 150 eitjes. Het leken wel kievitseieren, maar aan de kust van dit eiland zie je hee...
hing rond bij een hunebed en op de stenen aanwezige schimmels