Rups
Welke vlinder komt er uit deze rups!
Welke vlinder komt er uit deze rups!
In mijn beleving waren vroeger naaktslakken grijs, maar nu zijn ze oranje-bruin?Omgeving Kust, Scheveningen, maar ook in Zoetermeer!
Langs wandelpad in gemengd loof - naaldboom bos. Glade buitenkant, zand kleurig. Binnenkant idem, na 3 dagen iets naar grijs/grauw kleurend tot paars in de kern.
voor gebiedbeschrijving: zie wants (1)aangetroffen op brandnetelVeldgid wantsen deel 1 helpt mij niet verder.Dus geen idee wat voor een wants dit is.
voor gebiedbeschrijving zie wants (1)aangetroffen op brandnetel, voor foto op ander blad gezet; els en berk in de omgeving; m.b.v. Veldgids wantsen deel 1 blz. 61 kom ik uit op grauwe schildwants [onregelmatig geplaatste zwarte puntjes die vaak samen klonteren; geblokt connexivum en wit bij segmente...
voor gebiedbeschrijving: zie wants (1)gevonden op brandnetelik dacht eerst aan zuringrandwants, maar de twee zwarte stippen links- en rechtsboven op het schildje zaten me dwars. M.b.v. Veldgids wantsen deel 1 kwam ik op de snuitkeverschildwants uit (blz. 47)
voor gebiedbeschrijving: zie wants (1)aangetroffen op brandnetelik denk, dat het een berkenkielwants is
Gisteren ter oefening naar wantsen gekeken. Gebied om een plas waar veel els en ook berk voorkomt. Dit exemplaar aangetroffen op blad gele lis.Als ik het goed heb, is dit een gewone kielwants.
hoe heet dit insect?