Forum

Nieuwste vragen

Wespennest

Vorige week vond ik dit nest in de schuur het hangt boven in de schuur aan een balk doorsnede is 10 cm. Omdat ik niet vaak in deze schuur kom weet ik niet hoelang het er al hangt.ik heb de afgelopen tijd geen activiteit kunnen waarnemen, het lijkt op een wespennest maar ik weet het niet zeker ben er...

Welke vogel is dit?

Deze vogel heb ik gezien in het Valkenburgse Meer. Lijkt op een eendachtige, met roodbruine tinten, zie ook de foto. Kan iemand mij vertellen welke vogel het is?Hugo

Wie kan mij helpen!

Wie kan mij een goede app voor mijn I phone adviseren om vogelgeluiden te herkennen. Ik heb er nu 1 op zitten maar daar heb ik niets aan, die kan niet eens het verschil tussen een Roodborstje en een Koolmeesje aangeven. Ik ben nu op zoek naar een app die het vogelgeluid herkent en weergeeft wat het ...

welke Paddestoel?

Ik was in Heino in een bungalowpark en daar stonden deze 2 Paddenstoelen in het gras 2 dagen later waren ze zwart en weer 2 dagen later waren ze weer weg....wat is hun Naam?

onbekende plant op baggersubstraat

Gisteren, op een strook langs een vaart waar ongeveer 2 jaar geleden bagger op gestort was is een wildstrook ontstaan met veel riet, brandnetels, gras, zuring e.d. trof ik deze plant waarvan er nog steeds enkele bloempjes uitkomen met vele zaadbolletjes. De lange bloeistengels waren ongeveer tot 75 ...

Kleine stinkzwam of roze stinkzwam?

Deze zijn moeilijk te onderscheiden voor mij, maar als ik uit ga van de geur van deze, een penetrante geur die sterk lijkt op die van de grote stinkzwam, zou ik gaan voor de roze stinkzwam. En deze hadden een vrij dunne fragiele steel.