Forum

Nieuwste vragen

Welke vlinder, man en vrouw?

Als ik me niet vergis is dit allemaal dezelfde vlindersoort. Als ik goed opgelet heb, hadden beide vlinders namelijk aan de buitenkant exact dezelfde tekening, zoals op de linker foto. Ik vermoed dus mannetje en vrouwtje? Maar van welke soort?Gezien op het Chateau de Mousson, in de Lorraine, Frankri...

Welke paddenstoel is dit?

Hoi allemaal,Deze prachtige paddenstoel ben ik tegen gekomen op 12 augustus in een bos in Wageningen, staande op de stam van een enorme omgezaagde beuk. Hij had een diameter van rond de 10cm, was prachtig wit en had een soort dunne haartjes over de hele hoed heen. Weet iemand wat voor soort het is?I...

insect met groene vleugeltjes

wat is dit voor een insect?Kleindochter riep: oma een sprinkhaan!We waren bij Johanna's Hof in Bakkum en ze speelde bij de klimrekken, tot ze ineens dit groene beestje zag lopen tussen de houtsnippersMaar een sprinkhaan is het niet...wat wel, ik kan het niet ontdekken!

Vleermuizen overdag

Vandaag met het windstille weer heb ik twee keer een vleermuis boven het water vliegjes zien vangen boven het water. De eerste keer, rond 10.00 uur twijfelde ik nog maar de tweede keer rond 14.00 uur kon ik hem duidelijk waarnemen.
Helaas kon ik geen foto maken.
Komt dit vers...

Planten

Ik heb een plant in de tuin staan waarvan ik de naam nergens kan vinden,als je er een takje afbreekt komt er een plakkerige vloeistof uit. in de knopjes zitten 3 pitjes en die zijn ook heel plakkerig op het ogenblik zijn de knopjes gedroogd en zitten er 3 pitjes in. kunnen jullie achter de naam van ...