Geacht Panel ,
Weet iemand de naam van deze naaldhout-soort ?
Weet iemand de naam van deze naaldhout-soort ?
Is dit een vrouwtje zuurjuffer of toch iets anders. Ik zag haar afgelopen weekend in mijn tuin in de Echtenerveenpolder.
Heb allerlei bronnen geraadpleegd, maar kom er niet achter. Deze vlinder(?)gefotografeerd in de Algarve bij Monte Gordo.
Wie kent deze spin ?Den Bosch 30 mei 2017
Van onze zoon hoorde ik dat een merel in zijn tuin de salamanders uit zijn vijver haalt, doodpikt en ze (vermoedelijk) opvoert aan de jongen. Sinds een paar dagen neem ik zelf waar dat de mereljongen in het nest in onze tuin gevoerd worden met kleine kikkers. Die zijn van vorig jaar, een centimeter ...
In de tuin vloog een raar insect. Hij was iets groter als een hommel maar gedroeg zich als een kolibri. Hij ging nergens zitten maar zweefde bij de bloemen en zoog met een lange buis de nektar op. De vleugels gingen erg snel op en neer, net als bij een kolibri. Aan zijn achterlijf zat aan weerszijde...
Op ons woonzorgcentrum Hushoven te Weert hebben wij veel overlast van een koppel scholeksters. Vorig jaar zijn ze bij ons neergestreken en dit jaar zijn ze er weer. Ze maken veel lawaai wat niet fijn is voor onze dementerende ouderen.Ook is het hele terras bedekt met vogelpoep.De vogels zijn erg bru...
Ik zou zo graag willen weten welke vogel hoor ik toch steeds
Hoor hem heel de dag door
In de avond misschien iets meer.
Ik kom er maar niet uit
In onze tuin zit sinds een paar weken regelmatig een heggenmus die bijna voortdurend met zijn vleugels fladdert. ziet er heel onrustig uit. hij fladdert ook soms tegen het raam. kan iemand dit gedrag verklaren?