Forum

Nieuwste vragen

Koolmees

Al jaren heb ik een nestje met broedende koolmeesjes, elk jaar komen zij trouw hun nestje maken en elk jaar komen er wel 5 tot jongen uit. In februari zijn er koolmeesjes in het nestkastje geweest en hebben meerdere malen hun "sporen"aan de ingang afgezet. Echter, tot op heden GEEN koolmees je meer...

onbekende (nacht)vlinder

Vandaag aangetroffen nabij sloot. Eerst zaten beide vlinders aan elkaar vast (nog te zien op eerste foto). Daarna was de één verdwenen en heb ik nog een foto gemaakt van de achterblijver. Heeft iemand enig idee welke naam erbij hoort?Alvast mijn dank!Tjerk

Stekelig mos in gras

In mijn gazon groeid een klein mosje met minuscule gele bloemetjes.Na de bloei worden de bloemetjes scherpe stekeltjes.Ik woon in zw Frankrijk vlak aan de kuststrookWie kent de naam van dit plantje?

Oranje vogel

Op Koningsdag zag ik 's morgens iets oranje's langs vliegen, het bleek een vogel te zijn! Hij ging op een tak zitten om vervolgens weer weg te vliegen, daarna heb ik hem niet meer gezien. Ik woon aan het Goois Natuurreservaat in Blaricum. Het was een slanke vogel met een wat langere staart, ongeveer...