Forum

Nieuwste vragen

bijwonen uitzending bij Biesbosch centrum op 7 mei

Beste mevrouw, meneer,Ik heb in de uitzending van vandaag (30 april) begrepen dat d uitzending van de Vroege Vogels volgende week vanuit het Biesbosch centrum wordt gedaan.Kan ik mij daarvoor opgeven om de uitzending bij te wonen?hartelijke groet, Marieke de Hoop...

welke vogel is dit?

In het grasland bij Baard, Friesland zagen we vandaag een paar vogels die we niet kunnen identificeren. Er zaten ongeveer 4 stelletjes, het mannetje was rossig en donkerbruin. Om het oog een witte ring. De snavel zwart. Een opvallende tekening met donker in de flanken. Het vrouwtje was grijs gespikk...

Welke bloem?

Beetje dom natuurlijk. Deze bloem gespot in botanische tuin. Veel naambordjes gelezen en onthouden maar deze net weer niet. Wie weet de naam van deze schoonheid?

Koolmees

Al jaren heb ik een nestje met broedende koolmeesjes, elk jaar komen zij trouw hun nestje maken en elk jaar komen er wel 5 tot jongen uit. In februari zijn er koolmeesjes in het nestkastje geweest en hebben meerdere malen hun "sporen"aan de ingang afgezet. Echter, tot op heden GEEN koolmees je meer...