Forum

Nieuwste vragen

Merel geluiden

Vraagje aan een "vogelkenner" onder ons. Bijna elke ochtend om ongeveer 6.00 uur hoor ik hier een merel die zeker 15 minuten lang te horen is. Steeds met een ander geluid en als dat beantwoord werd door een merel op afstand met hetzelfde geluid, volgde de volgende "roep". Geen 2 geluiden hetzelfde.....

Welke vogel is dit?

Nog een vogeltje van Fuerteventura onlangs die ik niet ken. Gezien in zeer droge, woestijnachtige omgeving, zat eenzaam op deze rots. Helaas slechte foto (met tegenlicht), durfde niet dichterbij te komen.
Een vogelmaatje dacht aan een soort Tapuit (ik heb vrij veel Canarische Roodbortstapuite...

Welke vogel is dit?

Trof ik aan op Fuerteventura onlangs. Ik dacht even aan een Kneu of Brilgrasmus (die zaten ook in deze omgeving), maar zeker de laatste klopt volgens mij niet.
Kortom, wie weet welke dit is?

Vast veel dank,
Ton

Welke vogel is dit?

Gezien op Fuerteventura onlangs, in een droge, struikachtige omgeving, met nog wel een beetje water in de buurt. Hipte wat heen en weer in het struikgewas.
Een vogelmaatje dacht aan een soort Spotvogel (ik heb geen waarnemingen gezien daarvan op Fuerteventura), andere opties waar ik aan dacht...

Mezennest

Dag allen,
Nog steeds zijn de mezen bezig met bouwen en ze zijn bijna klaar. İk zag ze laatst met zacht nestmateriaal slepen; de laatste stappen van een nest. Nu viel het me op dat het vrouwtje snachts niet in de kast slaapt. İk dacht dat ze dat wel hoorde te doen. İemand die me wat kan ve...