Forum

Nieuwste vragen

Update nestkast

Dag allen,
De mezen zijn druk bezig met de nestbouw maar de mus is er ook nog steeds. İk heb gemerkt dat de mezen helemaal geen probleem hebben met de aanwezigheid van de mus. De mus komt ook nestmateriaal aanslepen en de mezen wachten rustig af tot hij weg is. Weet iemand wat er gebeurd wan...

Wespenplaag

Weet iemand wat te doen met een spar waarin talloze wespen rondvliegen ? Ook enkele koninginnen.
Graag een zinvol advies. Ik word met deze vraag door allerlei instanties van het kastje naar de muur gestuurd. Er is iemand van de gemeente geweest die het ook geconstateerd heeft.

Pinksterbloem?

In één bloemensoort heb je natuurlijk veel variaties. Ik ben zelf in de veronderstelling dat dit een pinksterbloem is, maar in mijn omgeving wordt hieraan getwijfeld, mede door de klokjes. Is dit een pinksterbloem?

En welke plant is dit?

Weet iemand wat de naam is van dit plantje? Hij woekert lekker in mijn tuin, maar het is mooi plantje. De blaadjes hebben aan de rand een dun rood randje en er komen kleine roze bloemetjes aan.

Welke plant is dit?

Zowel mijn tuin als moestuin staan dit jaar vol met dit plantje. Het is een klein plantje met een dichte rozet.

Ik heb al van alles geprobeerd om te achterhalen wat het nu is. Weet iemand wat de naam is van dit plantje?

Hoe heet dit dier ook alweer?

Gezien in Dierenpark Zie-Zoo in Volkel (Noord-Brabant).
Maar ik ben even vergeten hoe deze soort ook alweer heet, en krijg het op internet ook niet gevonden. Er zijn zoveel kleine zoogdier soorten, daar is geen beginnen aan, maar hier weet vast iemand het antwoord. Toch?