Forum

Nieuwste vragen

vreemde dril op picknicktafels

Anderhalve week geleden vond ik een vreemd soort dril op twee picknicktafels en een houten vlonder. Het was in de buurt van de hondenzwemplas naast het Canadameer (Aekingermeer) bij Appelscha.
Ik kon niet thuisbrengen wat het was, misschien weet iemand het?

Oproep

In Duitsland (waar ik woon) wordt een project gestart om te onderzoeken hoe het is gesteld met de hommels als bestuivers.Iedereen kan meedoen.Alle gegevens vind je hier:
http://aktion-hummelschutz.de/wachsblume/

Heikikker?

Goedemorgen,
deze kikker zag ik op een heide in Friesland. Ik heb op verschillende sites gekeken en gezien waar ik moet op letten maar als leek vind ik het toch moeilijk. Kunt u aan de hand van de foto uitmaken of het een heikikker of toch een bruine kikker is?

plaagbeestjes

Bij een kennis zitten deze beestjes sinds een paar weken in een logeerkamer, vooral bij het raam. Helaas zwerven er ook af en toe een paar door het huis zodat het lijkt of er een plaag aan het ontstaan is.
Als je heel erg inzoomt op de foto lijkt het wel een pissebed, maar deze diertjes zijn ...

uien en stand van de maan

In ons blad van de volkstuin stelde iemand een vraag:
Bij een bepaalde stand van de maan worden de uien die in de volle grond zijn gepoot dieper de grond in getrokken.
Ik zou het in de hoek van de antroposofen zoeken,maar weet het antwoord niet.Iemand enig idee? Ik weet niet welke stan...

Steltloper

In het moerasgedeelte van keent zag ik deze eenzame steltloper aan de kant staan, probeerde dichterbij te komen maar vloog toen weg, weet echter niet welke soort dit is. Gr. Jan

Welk roofdier....

Vandaag wezen struinen in Keent, zag op afstand een vreemd hopje liggen en dichtbij gekomen zag ik dat een das was. Geen verkeersongeluk, maar het achterlichaam weg gevreten (zie foto 2), Ik ken maar twee roofdieren in hier (vos en buizerd, nog kleinere roofdieren niet meegerekend), echter bij een v...