koolwitje op 12 maart
Ik zie zojuist een koolwitje langs fladderen in mijn tuin midden in Amsterdam. Kan dat nu al?
Ik zie zojuist een koolwitje langs fladderen in mijn tuin midden in Amsterdam. Kan dat nu al?
Doordat wij planschade hebben aangevraagd is de buurman boos geworden en heeft een 16 jarige Els in mijn tuin omgezaagd.
Kennelijk mag dit want de politie doet hier niets tegen .
We zijn hier erg verdrietig om.
Heeft iemand hier ervaring mee wat kunnen we nog meer doen?
op het afdakje voor een fiets in onze voortuin hebben we een sedumtuintje gerealiseerd; op de lavastenen (vuistgroot) was begin maart plotseling een groene, slijmerige massa aanwezig, niet eerder gezien;
onder 20x vergroting kon ik geen enkele struktuur zien, dus een soort 'trilpudding'
Vandaag deze wants aangetroffen op de aronskelk (arum maculatum)
De kleur van de vleugels viel op; maar ik heb hem niet op naam kunnen brengen. Wat is zijn naam?
Bvd.
Mvrgr, Paul (pagie1944)
Gisteren gespot in het binnenveld tussen Rhenen/Wageningen/Bennekom. Ongeveer formaat groene specht. Is er iemand die hier nog wat van kan maken?
Tijdens een wandeling in Meijendel, Bierlap, in september 2016 zag ik deze plant. Of misschien is het wel een paddestoelachtige? Hoe dan ook, ik heb geen idee wat het is en tot nu toe heeft niemand mij verder kunnen helpen. Weet iemand wat het is?
Groet, Mayke
Beste vogelliefhebbers,
Ik kocht mij enkele weken geleden een vogelhuisje waarvan de achterkant met spiegelglas, hierdoor zou ik alles vanaf de geboorte kunnen volgen.
Ik heb deze aan de raam in de keuken gehangen, die zicht op tuin heeft.
Mijn vraag is gaat dit wel voge...
Is het normaal dat je Goudvinken ziet rond deze periode in de tuin? Deze foto is gisteren gemaakt
Kan iemand mij zeggen wat de naam van deze vlindertjes is? Ze zijn ongeveer 2 cm groot.