Forum

Nieuwste vragen

welke boom is dit?

In de Reeuwijkse Hout trof ik een groep bomen die uit de verte op een vlinderstruik leken, wanneer je naar de zaaddozen keek. Ze waren het uiteraard niet. De bomen waren zeker 5 meter hoog. De takken waren licht behaard. De zaadpluimen ( laat ik ze zo maar noemen) waren zo'n 5 cm lang en voelden wat...

Nimmerzat in Hengelo Ov

In Hengelo Ov zit al vele weken een geringde nimmerzat. Hij/zij heeft de vorst doorstaan, maar meldt zich nu bij mensen in de tuin, hetgeen volgens mij inhoudt dat er sprake is van hongersnood. Hierbij roep ik iedereen op die hem/haar ziet om voedsel te verstrekken. Bij voorkeur vis. Brood, zo heb i...

IJsvogelnest

Geachte redactie
Onder de brug naar ons erf bevindt zich een nest van een ijsvogel. Juist deze morgen -7 Januari- heb ik hem/haar nog uit zien vliegen. En afgelopen
najaar hebben we het vogeltje meerdere keren op een wiek van onze tuinmolen zien zitten
Het nest bevindt zich in e...

Waar is Jeanette?

Hallo allemaal,

Sinds een paar jaar kijk ik elke dag wel effe op deze site. Ik ben gewend om zeer regelmatig ( meerder malen dagelijks) reacties van Jeanette te zien, op vragen op allerlei terreinen.
Ik kom nu al weken lang haar naam en reacties niet meer tegen.
Duurt e...

Noordkromp

Op dit moment ligt het strand vol met van alles wat aanspoeld. Naar aanleiding van de uitzending heb ik extra gezocht naar de noordkromp en gevonden, op het strand bij Velsen.
Nu wil ik graag weten of ik een linker of rechter helft heb, hoe zie je dat. Op internet gezocht maar het antwoord is...

Vogelring aflezen

Ik kwam een koppeltje nijlganzen tegen vlak voor de kerst in Den Haag. Een van de twee had één ring of eigenlijk meer een buisje.
Dat zag er als volgt uit.
Bovenkant: een zwarte dunne ring.
Middenstuk: wit met de code K 61
Onderkant: een zwarte dunne ring
Wat kan...