Welke paddestoel is dit
Welke paddestoel is dit
Welke paddestoel is dit
Hoe komt het dat vruchtvlees van onrijpe vruchten, bijvoorbeeld van een conference peer, droog is, terwijl diezelfde peer als hij rijp is heel sappig wordt? Waar komt dat vocht vandaan?
Misschien door ouderdom oranje geworden
gevonden op/langs koeienvlaai. laagveengebied(Loetbos)
Of die vlaai er iets mee te maken heeft(één van mestzwammen?) houdt ik in midden
Koos Dijksterhuis is erg tegen zoutwinning vanuit de bodem in de Waddenzee.
Hij somt een aantal nadelen op, de bodem gaat verzakken, de boortoren verjaagt de vogels en vervuilt het uitzicht.
Nu wordt er in Twente al een eeuw zout gewonnen uit z.g. zoutkoepels, nooit hoor ik iets over b...
Deze onverwachte gast heeft gisteren een aantal uren in onze tuin in Tiel gezeten. Maar wat voor vogel is het? Geen 'gewone' fazant toch? Of misschien een jong mannetje? Ik vond een aantal kenmerken ook wel overeenkomen met die van een goudfazant. Met name de staart. Verder dan weer niet. Kortom: ik...
Deze paddenstoel trof ik aan in een grasland te midden van de bossen nabij Middelbeers (NB). Is dit nou een groeifoutje of gewoon soorteigen? En hoe heet deze paddenstoel dan?
Wie het weet mag het zeggen. Alvast dank voor je reactie.
JanCees van Beers
Een landgoed, gemengde bos.
Op een dood stuk hout.
Op een eik groeiend.
Wel 10 15 cm groot. Kan dit een gewone krulzoom zijn?
Volgens mij gaat het hier om de parelstuifzwam. Gezien de structuur van de stekels, maar ben niet 100% zeker.
In loofbomenbos, tussen veel afgevallen bladeren. Ongeveer 10 hoog en cm of 4 in doorsnee.