Forum

Nieuwste vragen

Vliegenplaag

Weet iemand hoe je aan een vliegenplaag op zolder komt en hoe je er vanafkomt? Het is al vanaf augustus. Er is geen stank van een rottend kadaver te bespeuren. De ramen zijn sinds eind september niet open geweest (behalve om de vliegen naar buiten te laten).

Wie kent deze boom?

Gefotografeerd in een woonwijk, geen blad meer maar wel soort bloem.
Links de boom, rechts de bloem of de knoppen dichtbij.
Dank voor jullie antwoord, Jeanet

Zwam op berk

Een lila kleurige zwam aan de voet van een berk. Boom staat in een oud bos (Friesland) met veel eiken en berken. Welke zwam kan dit zijn? Bij voorbaat dank voor een reactie.

Red de biologische koe

Vanwege de te grote mestproductie (die door niet biologische melkveehouders veroorzaakt is) wil het kabinet een groot aantal melkkoeien slachten.

Het vreemde is dat biologische boeren die de problemen niet veroorzaakt hebben ook hun koeien moeten slachten. De mensen die goed met dier...

Watvoor vogel?

Ik heb sinds kort voor het eerst in mijn leven een tuin. En ben heel blij met alle koolmezen, pimpelmezen, roodborstjes, mussen, merels etc die op ons voer afkomen.
Laatst zag ik ook een specht, volgens mij een grote bonte specht, maar die was weer snel weg. Is er speciaal voer wat we voor sp...