Vleugellam ?
Vooral dit jaar kom ik regelmatig LHB tegen waar de vleugels onder schilden uit hangen.
Is dat toevallig of heeft dat een reden?
Gr.Dirk
Vooral dit jaar kom ik regelmatig LHB tegen waar de vleugels onder schilden uit hangen.
Is dat toevallig of heeft dat een reden?
Gr.Dirk
Bericht: Beste vroege vogels, op Ile d Oleron in Frankrijk werden we iedere avond/nacht wakker van het geluid van de dwerguil, een regelmatig 1-toon geluid, ik denk de A. Nu blijkt dat hij daar niet voorkomt. Was hij/zij daar soms ook op vakantie ?of toch een andere vogel? Kunnen jullie ons helpen?
Dit paringswiel kwam ik tegen in Drenthe op een klein stukje natuur, met heide en vennen.
Ik denk zelf tengere pantserjuffer, maar ben er niet zeker van.
Geen roodborst, geen roodborsttapuit maar een ....
wat is dit voor beest?
Weet iemand of dit een tjiftjaf is? Hij ziet er zo bruin uit voor een tjiftjaf. Hij maakte geen geluid.
Met dit slanke mugje (?), gefotografeerd aan de slootkant in Utrecht Lunetten kom ik ook niet verder.
Iemand enig idee?
De sprinkhaan op de foto, die ik ongeveer een maand geleden nam in Nieuw Wulven, lijkt nogal op de krasser (Chorthippus parallelus) uit mijn insectengids. Maar ik twijfel. Volgens de beschrijving in de gids zouden de vleugels van het mannetje net niet helemaal reiken tot aan de achterlijfspunt, terw...
Hier is het bloempje. de foto hoorde er ook bij.