onbekende snuitkever
Vorige week woensdag gevonden bij bezoekerscentrum Dwingelderveld. Opvallende kleur en rond achterlijf. Met Triongids kom ik niet verder.
Vorige week woensdag gevonden bij bezoekerscentrum Dwingelderveld. Opvallende kleur en rond achterlijf. Met Triongids kom ik niet verder.
Het lukt niet altijd. Op leeuwentand langs wandelpad omgeving Spier.
Langs fietspad op Dwingelderveld. Op brandnetel. Hier weet ik niet goed raad mee. Opvallend zijn gele bolletjes die net onder de vleugel uitsteken.
In omgeving bezoekerscentrum Dwingelderveld vorige week woensdag gevonden. Op welke plant weet ik niet meer (tip voor mezelf: noteren na fotograferen). Dit lijkt me geen Volucella bombylans (var. plumata) aangezien de ogen anders zijn.
Vorige week woensdag in omgeving bezoekerscentrum Dwingelderveld op akkerdistel aangetroffen. Ik denk, dat het de gewone pendelvlieg is (de door Jeanette gegeven link gebruikt).
Vorige week woensdag in de omgeving van Spier enkele boktorren gezien. Er groeide leeuwentand, braam, brandnetel en diverse struiken. Langs wandelpad.De eerste foto is volgens mij: Leptura melanura (tweekleurige smalboktor; vrouwtje); op de tweede staat denk ik het mannetje.Al doende leert men (en m...
Vorige week woensdag omgeving Spier aangetroffen op akkerdistel langs wandelpad. Ik denk dat het een zweefvlieg is, maar hij/zij ziet er nogal hommelig uit.
In vijver bij bezoekerscentrum Dwingelderveld op blad van drijvend fonteinkruid aangetroffen. Is dit ook een wants? Aan de linkerkant zijn volgens mij ook nog nimfen/larven te zien van de groene rietcicade.
Vandaag fotgrafeerde ik dit insect in de Kampina. Deed me denken aan een Schorpioenvlieg, maar de kleuren zijn totaal anders.Wie weet de naam?
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.