Mooie hommel, maar welke?
Vandaag een foto gemaakt van een mooie hommel, of is het iets anders
Vandaag een foto gemaakt van een mooie hommel, of is het iets anders
Vanmiddag bij bezoekerscentrum Dwingelderveld blauwe cicaden gezien (enkele mm groot, duidelijk kleiner dan de groene rietcicade!) op drijvend fonteinkruid.Binnen hing een foto met cicaden op drijvend fonteinkruid met als naam "blauw fontijnkruidcicade". Ik heb her en der gezocht naar "blauwe fontei...
Ik ben door mijn foto's aan het bladeren. Deze heb ik genomen op 31 mei 2018 in de gemeente Nuth ( Zuid limburg ) in een struikgewas waar ook erg veel brandnetels staan. Maar wantsen gooi ik al snel door elkaar heen en vraag me af of dit een toch redelijk zeldzaam rolklaverkortkopje is ?
Hoi, Ik zag in het gras boven een beek in Noord-Twente vele uitsluitend wit met lichtrood gekleurde waterjuffers. Verderop ook veel Weidebeekjuffers. Welke soorten komen na uitkleuren in aanmerking? Geen foto beschikbaar.
Kan iemand mij vertellen wat dit voor rupsje is? Liep op de rand van een plateautje met plantjes er in op mijn terras.
Deze foto heb donderdag gemaakt. Kleine ijsvogelvlinder lijkt er volgens mij wel op.mvg
Rietdekkers uit Zwolle zijn op moment bij een klant bezig hun dak van hun Saksische boerderij te renoveren. Zij, mijn klant dus, hebben zelf in het najaar via een contact rechtstreeks riet gekocht bij een rietsnijder in Scheerwolde (Weerribbenriet) en opgeslagen in hun open kapschuur. Dit konde...
Weet iemand de naam van deze rups. Hij zat in een Es In Noordwijkerhout
En de tweede foto. groetjes Agaat
Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.