Geleedpotigen

Waarom zoemt een vrouwtjwsmug

Na het beluisteren van de uitzending vanmorgen blijf ik met een prangende vraag zitten: als de mug zo'n prachtige manier heeft van opstijgen na het volzuigen om ons dat niet te laten voelen, waarom zoemt ze dan zo alvorens te landen? Daardoor wordt ik gealarmeerd voor het steken en ga op jacht en ru...

welke (bok)tor

Ondanks speurwerk in de soortenbank kom ik er niet uit.welke (bok)tor is dit? Bij het infocentrum van Staatsbosbeheer Lauwersoogop 15-06-2018.met dank,Arend

Wie ben ik ?

Gaarne hulp bij de determinatie van deze vlinder/ mot.Een wat groot uitgevallen mot die gistermiddag op de leuning van de tuinstoel belandde.Naspeuring op het WWW bracht nog gen oplossing.Bij voorbaat dank.

Libelle soort

GGoedenavond, met welke libelle hebben we hier te maken? Kwam haar tegen in het natuurgebied de Weerribben. Een slootje in de buurt en vrij dichte beplanting. GGroeten, Willem de Boer

Over Geleedpotigen

Het belangrijkste kenmerk van een geleedpotige is z’n uitwendig skelet waarvan de poten een aantal gewrichten hebben. Ze vormen de grootste groep van het dierenrijk en je kan ze overal vinden. Onder de geleedpotigen vallen onder andere insecten, spinnen, kreeften en duizendpoten.