Vogels

Wat is dit voor vogel??

Dit vogeltje kwam ik tegen op Terhorsterzand in Drenthe. Ik kom er niet uit wat het is. Vloog boven het water, was daar aan het jagen. Hing Biddend boven het water om er vervolgens iets uit te vissen. Verder foeragerend op het slik. 27 juli 2019. Witte zijkanten vleugels, vrij donkere poten, vlek op...

Vogel

Gezien 27 april baloerveld drenhte
Weet nog steeds niet welk vogel, foto gemaakt uit mijn filmpje.
Gebied droog met veel lage meidoorn struiken weten jullie het misschien.
Geert

Musjes

Mijn vraag is waarom jonge musjes altijd zo bibberen als ze gevoerd worden.ik zie ze regelmatig in mijn tuin, het is een schattig gezicht maar alles heeft in de natuur een functie vandaar deze vraag.alvast bedankt,vriendelijke groeten, Trees de Jong...

wie weet welke jonge vogel dit is

heeft iemand enig idee wat voor een jong vogeltje dit is? ik herken er geen koolmees (geen donkere streep op zn borst en geen echt donker koppie), geen pimpelmees (geen streep bij zn ogen) en geen groenling in (andere snavel).

Welke vogel is dit?

Al een paar weken zie ik deze vogel in de tuin, soms met z’n tweeën.Aanvankelijk dacht ik een vrouwtjesmerel maar omdat ie niet ‘hupt’ maar meer stappen zet, best stevige pootjes heeft en een vrij lange donkere snavel vraag ik me af wat het dan wel is?De vogel struint net als een lijster of m...

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.