Vogels

Welke vogel is dit?

Ik ben vandaag naar de Hoge Veluwe geweest en in een van de vogelkijkhutten in het bos bij een poeltje, zat deze vogel op de grond. Ik ken al wel wat vogels, maar deze kan ik ook nergens terugvinden. Kan iemand mij vertellen wat ik gezien heb? Groet, Wouter

Scholeksters voeren elkaar.

Gisteravond waren 3 scholeksters voor mijn flat druk met eten zoeken, snavel diep in de grond, wat mij opviel dat het eten door 2 scholeksters steeds werd gebracht naar de andere scholekster, heel aandoenlijk. Was dit ouders nemen jong mee uiteten? Scholekster werd gevoerd had ander kleur pootjes, e...

Welke vogel is dit?

Weet iemand welke vogel dit is? Hij/zij vloog gisteravond rond 21h tegen een raam in het buitengebied van de noordoostpolder 6km van het ijsselmeer. Hij/zij had een groene gloed over de donkere veren.

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.