Stern
Vandaag, bij Kampen in de buurt. Is dit nu Zwarte Stern of Witwangstern?
Vandaag, bij Kampen in de buurt. Is dit nu Zwarte Stern of Witwangstern?
Mijn buurman stuurde me een foto van een veer. Gevonden aan de rand van een loofbos. Uit de schacht van de veer komen twee "pluimen" De veer heeft de grootte van een hand. Graag determinatie.
ten noorden van de Weerribben, in de buurt bij Ossenzijl zaat deze vogel kort op een boomtak. wie weet welke vogel dit is ?
Ik heb een vogelgeluid opgenomen en wil graag weten welke vogel het is. Heb al gezocht, niets kunnen vinden. maar wie weet is hier iemand die het weet. Kan helaas alleen foto's uploaden en geen geluid. Iemand tips.
Vandaag gezien in strook bos in polder. Weet iemand wat het is?
Sinds kort komt er elke dag een koolmees bij mij in de tuin. Hij gaat vervolgens zitten op een houten, hartvormige tuindecoratie, waarna hij vaak minutenlang op zijn zij gaat liggen. Ik heb hier foto's en een filmpje van gemaakt. Ik vind het heel bijzonder maar ook vreemd. Waarom zou hij dat doen? D...
Deze vogel vloog met 2 anderen boven de bomen, maar vertoonde ander gedrag. Het lijkt meer op een wespendief. Of is het toch een buizerd?Foto is genomen op 09-06-2019 in de Maashorst.
krijgen mussen zonnepitten open?ik moet steeds de silo bijvullen en ze vliegen af en aan ook veel op de grond trouwens maar ik vraag me af of ze zonnepitten eten.
Tijdens een wandeling op het Dwingelderveld (Drenthe) een groepje van drie scharrelende kwikstaarten gezien met hun typische staartbeweging en vlucht. Maar zijn dit gele kwikstaarten? Waarom zijn ze zo vaal? Zijn het vrouwtjes of jonkies? We komen er niet uit.Alvast bedankt! Groetjes...
Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.