onbekende vogel ?
wie weet wat voor vogel dit is ? zit al weken bij ons vogelhuisje
wie weet wat voor vogel dit is ? zit al weken bij ons vogelhuisje
GGoedemiddag, IIs dit toevallig een Rietgors in de vlucht. Foto gemaakt in het Lauwersmeer gebied.Willem de Boer.
GGoedemorgen, MMijn vraag is welke vogel ik hier heb gezien in het Lauwersmeer gebied.Groeten ,Willem de Boer.
In het Lauwersmeer gespot
Ik weet dat het een kuifmees is; maar omdat dit de eerste keer is dat ik hem gezien heb, wil ik het toch even delen.Worden ze nog veel gespot?Ook in het bos in Doetinchem
Goedemorgen,Ik weet eigenlijk zeker dat het een soort boomkruiper is; maar welke?In Doetinchem in het bos op een dode beuk.
Bij ons in de tuin ligt dit dode vogeltje. Welke?Vast bedankt,Marjo Verheesen
Deze vogel vloog vandaag in centrum den Haag tegen het raam van ons gebouw en was op slag dood. Het lijkt een grutto, maar hij heeft zo'n korte snavel. Is het misschien iets anders? En wat zou deze vogel in centrum den Haag doen?
Vanmiddag gefotografeerd in Zuidwolde, bij de Takkenhoogte, logeer daar in een natuurhuisje en heb aan de haag wat vetbolletjes opgehangen.Ik twijfel een beetje omdat hij weinig geel is en erg dikke snavel heeft!bedankt voor jullie meedenken,Jeanet Koets
Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.