Welke pieper ?
Dit vogeltje zat op een paal in de Hargerpolder . Ik denk aan een graspieper , doch ik mis de witte oogstreep .
Dit vogeltje zat op een paal in de Hargerpolder . Ik denk aan een graspieper , doch ik mis de witte oogstreep .
Kan dit een kneu zijn, en man of vrouwtje?Gefotografeerd in het bos in Baarn, begin van dit jaar.Alvast bedankt voor de reactie, met vr.gr. Tulpen
Beste allen, deze vogel heb ik gefotografeerd op Texel, maart/april vorig jaar.In de struiken in de buurt bij een voedertafel waar verschillende vogels kwamen.Ik kom er niet uit welke vogel dit is.Alvast bedankt voor de reacties, met vr. gr. Tulpen
Vanwege de mooie schermbloemen en besjes is een vuurdoorn in de tuin een aanwinst voor de dieren. De bloemen trekken veel insecten, vogels zijn dol op de besjes en vinden er een schuilplaats. Aan het eind van de winter zijn veel vuurdoorns helemaal kaal gegeten door de rondtrekkende vogels. Alleen l...
Wij hebben een probleem in onze tuin en de tuinen in onze omgeving door een groep eksters. Wij wonen aan een kruispunt van een rivier en een kanaal en hadden altijd veel soorten vogels in onze tuinen die er ook veel nestelden. Het gaat om mezen, vinken, winterkoninkjes, lijsters, merels etc. en zelf...
Ggisteren aan de Oosterschelde deze vogel gespot. Ik kom er niet uit. Een tureluur heeft een langere snavel en staat hoger op de poten. Wie weet het?Bedankt alvast voor de reactie,Sarah
ik heb deze video gemaakt van een koolmeesje dat met mijn autospiegel speel (of vecht?). Heeft een koolmeesje ook zelfbewustzijn net als bijv. een dolfijn?https://www.youtube.com/watch?v=NWMeUnSwaeA&t=23s
Schiermonnikoog, ergens halverwege land en zee
Welke vogel is dit ?vindplaats: Schiermonnikoog, ergens tussen het duin en de Noordzee
Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.