Vogels

Onbekende vogel

Wat is dit voor vogeltje?
‘t Kan niet vliegen, zo klein als een kuikentje maar met een volwassen verenkleed. Geen staart zichtbaar. Geen zwemvliezen. Scharrelde als een muisje rond. Gezien in het Gooi. Alvast bedankt!

Welke is dit

In de schemer op de foto gezet ,
Grote van een grote van een mus ongeveer , in de duinen in Frankrijk zat deze schoonheid te zingen was ook heel snel weer weg.

Merel

Vandaag een merel gezien met een duidelijk grote witte bef. Je zou haast denken dat het een grote waterspreeuw was, mar hij pikte bessen uit onze lijsterbes. Heeft iemand dit al eens gezien?

Welke vogel is dit

Mijn man fotografeerde vandaag dit vogeltje. Volgens ons is het een Westelijke Blonde Tapuit. Maar helemaal zeker zijn we niet....
We zouden het leuk vinden als het bevestigd kan worden en indien niet, wat het dan wel voor vogel is.

Roodstaart/gekraagde roodstaart

Deze foto heb ik genomen in de Eifel/Duitsland, bij een open veld maar met veel bossages in de buurt. Bleef af en toe iets langer op een paaltje/hekje zitten maar vloog veel heen en weer opnieuw de bossages in.Volgens mij is dit een vrouwtje maar ik twijfel tussen de roodstaart en de gekraagde roods...

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.