Vogels

Grote vogel 2

Ook deze vogel heb ik kunnen fotograferen in Duitsland/Eifel, echter op een andere plaats dan de vorige foto/vraag die ik net in het forum heb geplaatst.Betreft het hier een andere vogel dan de vorige upload?Wie kan mij duidelijkheid geven?Alvast wederom bedankt.

Grote vogel

Deze grote vogel heb ik gespot in Duitsland/Eifel.Hij/zij vloog (soms ook biddend) over een groot leeg veld in de nabijheid van een bosrand.Wie kan mij vertellen welke vogel dit is?Alvast bedankt hiervoor

waar zijn de spreeuwen?

Elk jaar moet ik mijn druiven afschermen met netten, anders zijn de ranken binnen no-time kaalgevreten door de spreeuwen. Dit jaar is er een overvloed aan druiven, maar er is geen spreeuw te bekennen. Ik heb van meerdere mensen gehoord die hetzelfde ervaren. Wat is er aan de hand?

Vogelroep 's nachts

Hallo,Gisternacht (4:00) hoorden we dit geluid toen we over een landweggetje in ruraal gebied naar huis liepen. Zeer luid, altijd dezelfde volgorde en met lange tussenposen (10+ seconden). Is het misschien een uil?https://www.youtube.com/watch?v=CwmXsjgkSO4

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.