Vogels

onwaarschijnlijke hoeveelheid mezen in kastanjeboom

Onze kastanje (inderdaad, aangetast, maar veel later bruin dan andere jaren, waarschijnlijk toch voordeel van de warme, droge zomer) begint nu toch serieus te verkleuren. En opeens zit hij - net als vorig jaar- opeens vol met mezen. Alsof er opeens iets te halen is. Waar komen al deze mezen opaf?...

onbekende vogel

Deze foto is op 27 juli 2017 gemaakt door mijn broer bij de Ecofactorij in Apeldoorn, een industrieterrein met bosjes en weilanden. Hij denkt dat het een roofvogel is, maar geen idee welke. De vogel zat rechtop, had lange poten en was groter dan een buizerd, volgens mijn broer.Weet iemand wat dit is...

Waarom roffelt 'mijn' specht niet?

In een boom achter mijn stadstuin zit tot mijn grote vreugde elke dag een specht. In de zomer hoor ik vooral zijn harde tsjiep, want dan kan ik m niet goed zien door het loof. Maar ik hoor nooit geroffel, ook niet in de buurt. De specht is een grote bonte, roffelt deze soort niet? Of zijn er geen ge...

van wie is deze poep?

Wij vonden deze poep in onze voortuin en vroegen ons af van welk dier dit kan zijn. Er zijn een aantal verdachten:De buren hebben een poesEr lopen weleens jack russels in de buurt. Deze hebben we echter nog nooit in de voortuin gezien (wel op het voetpad wat ervoor loopt).Gisteren hebben we op 2 met...

Kleine Karekiet?

Vandaag, Harderwijk rietkraag.Kunnen jullie hier iets van maken? Heb hem niet gehoord. Ik denk zelf Kleine Karekiet, maar weet niet zeker.

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.