Vogels

Welke vogel is dit?

Hoi,Ik ben op vakantie geweest naar de Alpen en vroeg mij af welk vogeltje ik hier heb gefotografeerd.Gebied: Dorfertal, Hohe Tauern. Op ongeveer 1500 m. hoogte.

Grote groep meeuwen draait rondjes

Dezer dagen draaien grote groepen meeuwen rondjes boven de stad (Den Haag). Blijkbaar profiteren ze van de thermiek. Is er een reden dat ze op een specifieke plaats blijven rondvliegen, bijvoorbeeld voedsel? NB ze duiken niet naar de grond maar blijven in de lucht!

Japanse meeuwtjes bij 2 kanaries?

Ik heb een vraag heb een grote kooi van 80 breedt en 60 hoog nu heb ik daar 2 kanaries in maar zou graag ook Japanse meeuwtjes willen houden , kunnen deze vogels bij elkaar Zoja hoeveel zou ik er dan best kopen ? En eten Japanse meeuwtjes ook kanarie voer of hebben ze ander voer nodig

Vogelgeluid

In de laatste weken hoorden wij bij Overberg een Vogelgeluid dat klinkt als Figaro-Figaro-Figaro. Hij lijkt op een merel. We hebben het geluid opgenomen. Hoe kunnen we dat opsturen/ laten horen.claar de Roy

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.