Vogels

Om tureluurs van te worden

Deze vogel lijkt sterk op een tureluur. Echter heeft hij een gele snavel, en niet de kenmerkende oranje met zwarte punt. Dacht dat mogelijk een juveniel zou kunnen zijn maar ook die lijken geen gele snavel te hebben. Ik kom er dus niet uit. Foto is genomen op 12 mei in de Crezéepolder, Ridderkerk...

welke vogel is dit

Een vriend, op vakantie op Sicilie, vraagt mij welke vogel dit is, kennelijk in een rotswand op Sicilie, onlangs genomen (helaas onduidelijke foto). Wie weet dat?

groot pimpelmezen nest

Hoe bijzonder is ons pimpelmezen nest?Dinsdagavond, 8mei, zagen wij de eerste twee jonge mezen uitvliegen rond 19.00uurWoensdagmorgen werd er weer volop gevoerd door de ouders, rond 9.00uur zag ik de volgende jonge mees uitvliegen. Hierna was ik weg tot 12.00uur bij thuiskomst zag ik opnieuw een jon...

Vogelgeluiden

Ik hoorde zojuist. 22.00 uur in de duinen van terschelling prachtige vogelgeluiden. Ik heb ze opgenomen. Hoe kan ik nu uitvinden wat het zijn ?
Vrgroet. hennyvh

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.