Vogels

jongen pimpelmees

mijn schoonmoeder heeft een nestkastje met jonge pimpelmezen. Zij vroeg zich af of het mogelijk is dat er in een nestkastje 2 broedsels kunnen liggen, want de afgelopen 5 dagen zijn er minimaal 25 jonge meesjes uitgevlogen. En de ouders vliegen nog steeds met wurmpjes heen en weer.

Zou dit een Cayugaeend zijn?

Ik zag deze eend gisteren in singel achter huis en vond het wel een juweeltje. Lijkt op een cayugaeend (cultuurvorm van wilde eend) maar die hebben geen gele snavel!? Als het een zgn soepeend is, vind ik het super gelukt als wilde met tamme eenden kruisen!

Wat voor eend is dit?

Ik zag deze eend in Nieuwegein in het bijzijn van een wilde eend(v) met 2 pulletjes. Hij bleef haar dicht bij haar in de buurt en zij jaagde hem niet weg. Ze trokken echt met elkaar op, zo leek het althans. Ik zou graag willen weten wat voor eend het is, en of een eventuele paring met een wilde eend...

Alpenkauw

Van morgen bij het pindakaas potje een Alpenkauw!!!Komen volgens Thieme,s natuurgids alleen in de Alpen en Pyreneen voor.?.Leersum 3 mei

Vogel

Deze mooie vogel was aan het communiceren met een soortgenoot. Hij heeft een opvallende rode borst. Hij is gezien in een waterachtig duingebied op Terschelling. Welke vogel is dit?

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.