Welke tuinvogels is dit?
Deze vogel, groter dan roodborst. Wat voor vogel is dit?
Deze vogel, groter dan roodborst. Wat voor vogel is dit?
Deze zomer heb ik in Polen deze vogel gezien. Tot nu toe kan ik hem niet duiden.Heeft een zaadje van dennenappel in zijn bek.
Vandaag vanmiddag om 16.00 uur gezien in natuurmonumenten gebied Harderbroek bij (Harderwijk):in dichtbebost complex tussen een groep mezen (kool, pimpel, staart) een vogeltje ter grote van een koolmees. Ik heb het slechts enkele seconden slecht kunnen zien, maar wat direct opviel was een vrije bred...
Ik woon in Amsterdam en als ik een pindanet of -silo ophang wordt die razendsnel door halsbandparkieten leeggegeten. Dat is even leuk maar na een paar dagen heb je het wel gehad met dat geschreeuw en een kilo pinda's in vier dagen is ook wat duur. Ideeen? Ik heb een voedertafel met overhangend dak d...
hier zit vogel in het water bij Voornes Duin
Kwam in Voornes Duin deze grote vogel tegen.Is dit:een havik, een buizerd of toch een zeearend?Bedankt, Jan
Wie weet hoe deze vogel heet ? Foto is genomen in het bos vlakbij Apeldoorn
Joost van Bruggen van SOVON heeft ’s nachts vogelgeluiden opgenomen om te onderzoeken welke vogels er ’s nachts overtrekken. Maar dit geluid is hem en andere vogelexperts onbekend. Weet jij welke vogel dit geluid maakt? Laat het ons weten!Luister hier naar het geluidsfragment ...
Hio,ik ga vaak naar vogelhutten/-schermen. Ik heb een telescoop en kan die daar regelmatig niet gebruiken met mijn reguliere 3-poot statief omdat er een plank met een bank is waar je achter kunt zitten (prima overigens:))Nu zoek ik iets waar ik mijn telescoop op die plank kan zetten. Een soort mini ...
Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.