Dwergmeeuw?
L.s.,Is dit een jonge dwergmeeuw? Pikte oppervlakkig wat eten langs de Nieuwe Waterweg. Bij voorbaat dank!
L.s.,Is dit een jonge dwergmeeuw? Pikte oppervlakkig wat eten langs de Nieuwe Waterweg. Bij voorbaat dank!
In april zag ik dit vogeltje in een weiland vlakbij is wel bos wat is het?
Deze zomer gezien in de duinen , maar nog steeds twijfel ik er aan of dit een boomleeuwerik is of een andere vogel . Wie brengt opheldering .
Er heeft een ziekte geheerst onder onze merels. Nu zie ik hier en daar weer merels, maar alleen maar mannetjes. Zijn die minder bevattelijk geweest voor de dodelijke bacteriƫn ?Ben benieuwd naar uw antwoord, bij voorbaat dank
Vandaag, strand Nulde, Aftakking Wolderwijd Harderwijk, 11.00 uur, mist, windstil. Veel eenden, ganzen en zwanen. Deze kwam opeens binnen vliegen.
Op de foto staan 2 wulpen waarvan de rechtervogel een lange snavel heeft. De snavel van de wulp links is echter kort. Ik twijfel tussen een juveniele wulp en een regenwulp. Sorry voor de kwaliteit van de foto, ze zaten erg ver weg.
Wie weet welk vogeltje dit was?Gevonden in de achtertuin in Utrecht.
Ik heb nogal moeite met roofvogels te herkennen m.n. als ze overvliegen. Je zit altijd tegen het licht in te kijken. Als ze stilzitten gaat het nog wel. Is er een goed boek of boeken die ik kan aanschaffen om daar meer over te lezen? Iemand wat tips?
Deze roofvogel heeft een hoedje op !Foto deze week gemaakt in de Alblasserwaard.Ik kan m nergens vinden... Iemand enig idee welke het zou kunnen zijn ?
Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.