Pijlstaarten
Hallo,Ik heb deze vogels gezien.Kunt u mij vertellen of dit pijlstaarten zijn?Alvast bedanktM.v.gRowin van den Berg
Hallo,Ik heb deze vogels gezien.Kunt u mij vertellen of dit pijlstaarten zijn?Alvast bedanktM.v.gRowin van den Berg
Hallo, ik had een vraag.Kunt u mij vertellen of de vogel op de foto een strandleeuwerik is?Alvast bedankt.M.v.gRowin van den Berg
Een staartmeesje vloog tegen het keukenraam en bleef (denk beetje verdoofd) zitten. Meteen kwamen de andere staartmeesjes( ze zijn er altijd in groepjes) het meesje pikken, molesteren! Ik heb t even gefilmd en toen t vogeltje hopelijk gered door in een struik te zetten. Hoorde van paar vogelaars dat...
geschotenbijHeerenveenpaartjeSteppenkiekendief???
En deze dan, ook iets aparts?
Een gewone eend of toch iets aparter? Gekiekt in Noord Zweden. Alvast bedankt voor het antwoord.
In de jaren 2011 en 2012 vonden in Duitsland 300.000 merels de dood ten gevolge van het usutuvirus. In 2016 was Nederland aan de beurt. Dat bleek niet uit de tuinvogeltelling van januari 2017. De merel stond, net als het jaar daarvoor, op de derde plaats, net achter de koolmees. De huismus we...
Vorige week bij Duiven, op een paaltje aan een weiland.Volgens mij een watervogel? maar welke??
Vorige week bij Duiven, op een paaltje aan een weiland.Volgens mij een watervogel? maar welke??
Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.