Vogels

Zang van de merel

Ik heb wel eens gehoord dat de Merel tot de eerste week van juli zingt !! Ik heb dat een aantal jaren ook waar genomen. Maar dit jaar blijft hij maar doorgaan. Kan iemand dat verklaren.

Gr.Paul

Vreemde (wilde)eend?

Als beginnende vogelaar zou ik graag willen weten welke eend dit is. Meerdere apps en Google geven geen antwoord, behalve dat het om een kruising kan gaan.Geen scherpe foto helaas...

Vinkenzang: "kreep, kreep, kreep...?

Van 's morgens vroeg tot 's avonds laat "kreept" een vogel in onze tuin. Ik denk dat het een vink is. gesteepte vleugels, donker kopje en rood id borst. Ik hoor geen "vinkeslag" enkel "kreep, kreep, ... aan een stuk door! Zelfs tijdens het vliegen "kreept" hij. Is dit een neurotische vink...? Ik ben...

Welke vogel is dit?

Deze vogel zit vaak, met meerdere andere vogels in onze appelboom in de tuin. Ik heb geen idee welke vogel het is. Ik heb al meerdere vogelboeken opengeslagen en op internet gekeken.Hij eet volgensmij insecten (mieren) die over de takken van de appelboom lopen.Weet iemand welke vogel dit is?...

onbekende zang van (vink?)

Ik hoor al weken in de tuin dagelijks een onophoudelijk "kreep, kreep, kreep... Volgens mij is het een vink, ik weet niet welke. Wit gesteept in de vleugel, rood in de borst, donker op het kopje. Niemand in mijn omgeving weet wat het is en wij worden er een beetje tureluurs van. HIJ STOPT NIET!Heef...

Over Vogels

Wat vogels onderscheidt van andere diersoorten is het feit dat ze veren hebben en dat ze bijna allemaal vliegen. In Nederland zijn zo rond de vijfhonderd vogelsoorten waargenomen. Van een felblauwe ijsvogel langs de oevers tot een gele koolmees in de tuin.