Forum

Nieuwste vragen

metal drop

Beste Forumleden, Onder een stukje (ik denk denne-)schors dit in totaal 2 mm. kleine kevertje aangetroffen. Met een onmogelijk klein prooitje in zn bek, zag ik later op PC. Datum 13-09-22

zwarte kraai

We hebben een puber zwarte kraai in de directe omgeving van ons huis, die flink gepest wordt door andere kraaien. Hij of zij begint te wennen aan ons en zit soms wel een kwartier op slechts 1,5 m afstand van ons. Maar er zijn ook dagen dat hij of zij gestrest is en op afstand blijft. Hoe kunnen we d...

Om welke spin gaat het hier?

Ik heb in mijn tuin een vreemdsoortig spinnenweb. In een pot is de bovenkant dichtgemaakt met web maar met twee ronde openingen. Als je de pot inkijkt zie je nog meer spinsel en een aantal ronde gaten. Ik zou graag willen weten om welke spin het gaat....

Kakkerlak

Hoi,

Gisteravond vind ik deze rakker op het raamkozijn in Almere,
Ik vroeg mij af of dit een van de beruchte huisplaagkakkerlakken is, of toch een andere soort?

Super veel dank!

uitsluipende/vervellende koolschildwants ?

Vanmiddag gevonden langs wandelpad in waterrijk gebied. Op bladeren aan de rand van een grasveld vond ik veel nimfen koolschildwants .in diverse stadia. Ook enkele imago's. Op één van de bladeren (ik weet niet van welke plant) vond ik een uitsluipende/vervellende wants. Gezien de andere aanwezige...