Forum

Nieuwste vragen

Spin

Dit lijkt op een eikenblad spin, maar de tekening is toch weer iets anders.Is het er misschien toch een? Zit in de Solidago.

Woelrat?

Ik woon al 27 jaar in het zelfde huis.
De laatste 10 jaar 2 kippetjes gehad die er nu niet meer zijn. Het leek er op dat een week later een rat speelde in de ren . Grote schrik want mijn man vond hem wel een lief koppie hebben. Overal van die apparaatjes neergezet met een nare pieptoon en e...

Welk dier heeft hier iets achtergelaten

We vermoeden dat we een paar weken geleden een wilde kat ( geen verwilderde kat maar een echte wilde ) gezien hebben in onze tuin, maar normaal kan dit niet want we wonen in Oost- Vlaanderen , België . Nu hebben we poep gevonden van een dier maar weten totaal niet van welk en om de wilde kat uit t...

ziekte onder heggemussen

Wij hebben inmiddels al twee dode heggemussen in onze tuin gevonden.Beiden met zweertjes.Het lijkt erop dat er een ziekte heerst. We zien bij ons nu helemaal geen heggemussen meer. Is er iemand die dit bericht herkend ? Mirjam Schwarz Winterswijk

Wapenvlieg

Ik heb nog een vraagje.Ik dacht dat dit een prachtwapenvlieg is, maar toen ik ging zoeken zag ik dat er nog meer soorten wapenvliegen zijn, en raakte ik het spoor weer bijster.