Grutto met jong of mannetje vrouwtje
Is dit een grutto met jong, of is dit mannetje vrouwtje..?
Is dit een grutto met jong, of is dit mannetje vrouwtje..?
Dit insect zat vandaag bij onze vijver.Ik kan nergens vinden wat het is.
Op 28 april '21 zag ik heel veel elzenvliegen (sialis cf. lutaria) op rietstengels zitten. Bij een behoorlijk aantal zat er onder de vleugels van de grote elzenvlieg een kleine. Is dit een paring en wie van de 2 is dan het mannetje of het vrouwtje?
Kan er niet goed uitkomen, ondanks raadplegen van boeken en Google. Lijkt op koperwiek, maar de kop is niet zo donker, zou misschien ook een veldleeuwerik kunnen zijn of een pieper? Foto gemaakt op de Sallandse Heuvelrug.Veel dank
Bij ons in de vijver zit deze watervogel te broeden, heel sociaal op het nest van de aalscholver. Wat is dit voor een vogel? Zijn kop lijkt op een meerkoet, maar die hebben toch geen witte borst?Blijf gezond,KoenFoto genomen in het park van het voormalig Provinciaal Ziekenhuis te Santpoort/Bloemenda...
Deze kever zag ik net in mijn tuin. eerst op een tegel en toen onhandig lopend naar de aarde. hij heeft de achterpoten in het midden onder zijn lijf zitten en ze lijken een veervorm te hebben. Hij loopt heel onhandig , valt regelmatig om. hij is ongeveer 5 cm groot.
In de bossen van het Lutterzand deze (jonge?) vogel. Ik kan hem niet plaatsen....
We hebben jaarlijks veel spreeuwen die onder onze dakpannen komen nestelen. Het verwondert ons ieder jaar weer dat de spreeuwen de bloemetjes van onze afrikaantjes plukken en er mee weg vliegen. Nu hebben we dit jaar geen afrikaantjes in de tuin en tot onze verbazing zien we nu dat ze de bloemblaadj...
Zodra de temperatuur boven de 10 graden komt, krioelt het in mijn tuin van de Vuurwantsen met hun prachtige Afrikaanse maskers. De oude herfstbladeren die ik altijd gewoon laat liggen, ruimen zij op. Daar ben ik heel blij mee, want zelf hou ik daar helemaal niet van!Is dit normaal