wantsen uit winterslaap?
Dit weekend trof ik grote groepen kleine wantsen aan op een rij bomen.Op afstand leek het of ze eitjes op de rug hadden, maar het bleken witte delen op het achterlijf.Zijn dat vuurwantsen en komen die uit de winterslaap?
Dit weekend trof ik grote groepen kleine wantsen aan op een rij bomen.Op afstand leek het of ze eitjes op de rug hadden, maar het bleken witte delen op het achterlijf.Zijn dat vuurwantsen en komen die uit de winterslaap?
iemand enig idee welke nachtvlinder dit is. 29 februari aangetroffen in huis. ca. 1 cm groot.
In de Noorder IJpolder stonden vanmiddag deze bloemen in de bloei in het water. Zo mooi. Rest de vraag welke bloem is dit?
Heb in mijn tuin dit skeletje gevonden. Zou graag weten van welk dier het is. Bij voorbaat mijn dank
Vriend in Miami stuurt me deze foto door.
Op zijn balkon in Miami
Vandaag troffen wij deze poep aan op de blauwstenen muur (steil hellend vlak). De muur loopt richting het poezenkamertje, waar de poezen wel eens voor het raampje zitten. Van welk dier is deze poep? Op internet word ik niet veel wijzer. Er lijken zaadjes in te zitten en we hebben hier marters, egels...
Heb me net aangemeld voor de nieuwsbrief natuur in beeld.Deze zou ik na bevestigend te hebben geantwoord op de mail moeten zien in mijn profiel. Ik zie de nieuws brief nergens helaas. Wat doe ik of gaat er fout?m.vr.gr. Bindert Elzinga
Op 2019-06-14 waargenomen in onze tuin in Dordrecht.De rugtekening is lastig terug te vinden. Ik vermoed dat dit een Krabspin Xysticus cristatus is. Klopt dat?
Vorige zomer hing deze bruine spin tegen ons huis in Dordrecht. Zou dit misschien een Koffieboonspin - Steatoda-bipunctata - kunnen zijn?