Forum

Nieuwste vragen

Vraagbaak: Welke nederlandse vogel kan het hardste zingen?

De vraagbaak is er weer! De radiorubriek waarbij we vragen van luisteraars beantwoorden. We trapten afgelopen zondag af met de vraag: Welke nederlandse vogel kan het hardste zingen? Het antwoord is terug te luisteren via de site. Maar kort gezegd is de zanglijster die het hardste zingt. Had jij iets...

Beplanting nat (Ooij)bos

In de laatste uitzending was het natte Ooijbos aan de orde. Helaas werden de namen van de bomen dar niet echt genoemd. Ik zou willen weten wat er mogelijk is in een bos dat in de winter heel nat is en in de zomer 'gewoon''. Liefst bomen en struiken ,met name voor insecten , eventueel groenblijvend...

Havik of sperwer

Raamdal, bebost gebied, deze morgen, vond deze te groot voor een sperwer, maar heb een havik nog nooit gezien, ik weet behalve de grootte niet het verschil. Gr. Jan

migrant

Er zat een rups van het gamma-uiltje op een biologisch spitskooltje, dat ik enige tijd geleden heb gekocht. Het kooltje was gekweekt in Spanje en de rups is waarschijnlijk meegelift. Ik heb de rups verzorgd en s'morgens 25mrt zat er een prachtig vlindertje bij mij in de schuur. Wat een juweel. Maar ...